Har semester för fullt och jag och David har varit ute och campat så jag har inte haft så mycket tid över för bloggen.
Allt rullar på som vanligt här hemma, kryddorna och salladen växer så det knakar.
Vi har varit på Ikea i helgen och varit runt på lite andra roliga affärer så nu har vi bytt ut lite saker här hemma.
Bland annat nya kuddfodral, nya persienner och en matta som jag har tyckte var för jobbig att rengöra som har byts ut mot vardagsrumsmattan. Där vardagsrumsmattan var har vi köpt en bastmatta från Rusta som vart superbra där :D
Det enda som inte riktigt följer färgkoden i vardagsrummet just nu är soffan men det blir nog kvar ett tag till ;-)
 
 
Vi for till Haparanda hamn i torsdags och sov där från torsdag till söndag. Det är verkligen ett fint ställe. Det finns både med och utan el man kan välja och det är ganska billigt om man jämför med andra campingar.
Det här kortet tog jag precis när solen var på väg att gå ner, det var precis utanför våran husvagn jag stod när jag tog kortet.
 
 
Jag och David tog oss också en promenad en kväll och tittade på båtarna i hamnen. Fast vi hade nog mer ögon för varandra än för båtarna <3
 
 
Igår tog vi oss en cykeltur då det inte har blivit så mycket mortion så här på semestern då man mest äter gott. Det var riktigt skönt att cykla men jag borde verkligen satsa på att köpa en ny cykel eftersom den jag har har jag haft sen jag fyllde 10 år :-P Här sliter vi länge på det vi har :-P
 
 
Idag mötte jag och David upp med Emmelie på marknaden, det är så trevligt att komma ut och träffa lite folk som man kanske inte träffar lika ofta som förr. Det blev sockar och vildhallonsylt. Den är verkligen supergod den där sylten. Jag köpte den förra året och har drömt om att dom skulle stå på marknaden och sälja den i år igen och det gjorde dom så det blev 3 burkar :-D
 
Jag och David planerar mycket inför våran resa utomlands, tiden går så fort! När vi bokade var det typ 150 dagar kvar och helt plötsligt var det bara nån månad kvar, som vi längtar!
 
Här är en bild från hotellet där vi ska bo <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej