Idag har det varit en arbetssam söndag, jag började dagen med en ordentlig sovmorgon sen drog jag och min systerdotter Ida på gymmet i en timme. Skönt att börja om med gymmandet men det var grymt tungt idag. Men det ska det väl vara första gången man tränar när man har haft ett långt uppehåll.
Sen direkt efter gymmet så gick jag och David ute på gården och jobbade i 4 timmar :-D
Vi har hunnit klippa gräsmattan för första gången i år, körde med uppsamlaren så vi fick bort alla löv som har täckt gräset.
Sen har jag även påbörjat mitt lilla projekt med en kryddlåda med färska kryddor :-D
 
Jag började med att välja ut vars pallkragen skulle vara och sen grävde vi en grop som vi kunde lägga markduk i så att det inte kommer upp oönskade saker under ifrån.
 
 
 
Efter det lade vi ut markduken och fyllde på med lite jord som jag hade rensat på oönskade saker.
 
 
 
Sen satte vi dit pallkragen som jag har ytbehandlat så att den ska tåla att stå ute, vi satte ner den innan vi fyllde upp med resterande jorden så att den kom ner lite. Nu väntar bara den andra pallkragen så att vi kan bygga lite på höjden och så "taket" så att våra kryddor är skyddade.
 
 
Efter det vart vi lite lata så det vart lite snabbmat från grillen och nu eftersom att det är söndag och söndagarna här på tåggatan har börjat förknippas med bakning så ska vi baka lite snickerskaka :-D
David har sovmorgon imorgon och jag är ledig så det är bara att passa på att hitta på saker tillsammans <3

Kommentera

Publiceras ej