Vissa dagar är svårare att ta sig igenom än andra. Senaste månaden har medicinen strulat och det har gjort att vissa dagar har varit värre än "vanligt" (börjar kännas som vardag att ha ont mer eller mindre). Fick byta medicin från Gabapentin (mot nervsmärtan, med tusen biverkningar) efter att jag fick problem med synrubbning/dubbelseende på ena ögat. Uttrappningen skulle göras på två dagar enligt den tillfälliga läkaren som jag var in till på en akuttid. Och sen skulle jag byta till Saroten (mot nervsmärtan, andra biverkningar).
Men den läkaren frågade aldrig om jag hade problem med hjärtat och en av biverkningarna är just hjärtrytmrubbning (AV-block) 
 
 
Vilket jag har så det har resulterat i att jag har ibland haft en puls på 128 slag/minut då jag har suttit ner i 30 minuter. Eller 133 i puls efter att jag ställt mig upp i vardagsrummet och gått in i köket och satt mig ner på kökssoffan. Att mitt blodtryck även har sjunkt till 99/72 (vanligtvis 117/72) gör även att när jag böjt huvudet lite framåt och sen rätar på mig eller ställer mig upp så får jag väldigt lätt blodtrycksfall. Ibland upp till 10 st per dag då jag har fått sätta mig ner snabbt för att inte svimma. 
 
Så nu ska jag efter att ha varit på ett besök hos min ordinarie läkare så ska Sarotenet trappas ut (efter ca 2 veckors användande) och jag ska vara helt utan medicin mot nervsmärtan i ca en vecka för att sen trappa in Gabapentinet igen fast på lägre dos.
Uttrappningen av Gabapentinet som enligt min ord.läkare sagt ska trappas ut i samma takt som det tappades in (ca 2 veckor inte två dagar) var en plåga, jag var liggande i 3 dagar utan att kunna göra något och fick ha sällskap hela tiden.
Nu när Sarotenet ska trappas ut (sista dagen på uttrappningen idag) så är det lättare men har väldigt ont i ryggen till och från.
Senaste nätterna har inte innehållit många timmars sammanhängande sömn. Skumma och obehagliga drömmar. Vissa dagar känner mig mer trött på morgon än innan jag somnade för natten.
Men nu hoppas vi att det ska bli bättre. Att medinen ska komma i balans igen och underlätta min dag. Jag har fortfarande bra dagar men dom dåliga dagarana känns sämre just nu. Jag är fortsatt sjukskriven till den 31/1-18 för medicinsk behandling och rehabilitering.
Har även inplanerat 4 besök hos jobbhälsan för jobbets räkning för att se om jag kommer kunna gå tillbaka till vården eller om jag måste skola om mig.

Kommentera

Publiceras ej