Igår kväll precis innan läggdags så tyckte David att Elise var varm så jag tog en temp på henne. Hon låg då på 39 grader. Idag har hon pendlat mellan 38 & upp till 40 grader. Hon har varit extra mysig idag och många timmar mysande med mamman i soffan (inte vanligt).
Så idag var Elise hemma från förskolan. Vi har bara myst och slagit in julklappar.
Idag är dag 5 med bara Alvedon som smärtlindring, det har ändå gått över förväntan. Men idag då Elise har varit hemma hela dagen så har jag ischias och nervsmärta puls att det känns som någon nyper mig i ryggslutet/skinkan (i höjd med diskbråcket)
Sen har jag senaste dagarna haft problem med illamående och värk i diafragman som endast lättar då jag lägger mig ner och vilar. Vet inte om det är magkatarr som uppstått av all medicin som jag har stoppat i mig dom senaste 3 månaderna eller vad.
Men nu är det helg och David är hemma och familjen är samlad <3
I helgen hoppas vi att vi ska ta oss till storforsens julmarknad om vårat mående godkänner det.
Hela familjen är förkyld så vi får se.
Idag har jag hela dagen skänkt tankar till min kära svägerska som ramlade i en trapp igår och slog sig illa i ryggen. Vet vad ryggvärk betyder och lider med henne <3 Hoppas du snart mår bra igen Verre <3
 
Efter lilla söta Levis ankomst till världen så har man blivit nostalgisk och spanat på många bilder från då lillan var liten. Svårt att förstå att våran stora brud som idag har storlek 86 på kläderna och fyller 2 år om ca 2 månader hade storlek 44 på kläderna fram tills hon var 5 veckor gammal.
Här är bilden som vi lade upp på nll när hon var 3 veckor gammal.
Idag har hon sjungit blinka lilla stjärna för mig många gånger. Hon kan nu sjunga 15 ord i rätt ordning med rätt melodi också :-D
Jag må vara lite partisk men min älskade lilla (stora) dotter som kom drygt 8 veckor för tidigt till världen är helt fantastisk! Hon må vara ung men hon är min idol i många lägen. Att en liten tjej på 22 månader (20 korrigerat) är så här framåt och duktig och kan prata och allt vad hon kan (även många bus). Trodde inte man kunde vara så här stolt men det är tydligen möjligt :-D
 
 

Kommentera

Publiceras ej