I helgen som var jobbade jag så det känns som att helgen bara sprang förbi :-P
Men alltså seriöst ledig måndag efter arbetshelg är så grymt härligt :-D
Det blev en promenad i det härligt vädret, då jag precis har slutat känna av träningsvärken efter förra veckans två monsterpass på gymmet med Frida.
Det blev en promenad på 7,63 km :-D
Påväg hem från promenaden mötte jag upp med David som precis hade hoppat av bussen och vi gick tillsammans hem. Efter en lätt middag så satte vi oss ner och beställde hem lite saker inför 40-årsfesten nästa helg :D
Det finns så många olika kläder och accesoarer man kan ha :D
Det är 80-tals tema på festen och eftersom jag bara var 10 månader gammal när vi gick in i 90-talet så har jag pratat runt massor med arbetskollegorna och mamma om tips och tricks!
Våfflat hår, hockeyfrilla. rosetter, axelvaddar, tyll kjolar, närhandskar, benvärmare m.m.
Framför allt färg, färg och ännu mer färg :-D
 
Utomhus växer det så det knakar, har grävt bort en del blommor som inte såg så roliga ut eller som jag helt enkelt inte riktigt tyckte om. En av dom blommorna var på framsidan, under köksfönstret. Dom var höga, blåa och spred sig som en löpeld. Dom drog även till sig massor med bin och sånt som jag helst undviker :-P
När jag tog på blommorna förra året så hade dom små taggar kändes det nästan som och jag fick en reaktion som att dom hade något konstigt på bladen. Sen har jag planterat ut några liljor på baksidan men jag väntar fortfarande lite till innan jag vågar gräva ner dom nya lökarna som jag har köpt i vår. Är rädd att det ska komma någon frostnatt som tar död på dom.
 
Här är en bild rabatten under köksfönstret från förra året:
 
 
I min kryddlåda har gräslöken börjat komma upp, det var den enda "kryddan" som jag lämnade kvar med rötter från förra året. Trodde inte att den skulle överleva vintern men det gjorde den och är påväg upp igen :-D
 
Här är en bild från förra årets kryddlåda:
 
 

Kommentera

Publiceras ej